Mag ik?!

Zoals U weet is BackBone media nog steeds met vakantie (tot en met 15-09, jawel). Dus slurp ik m’n tasje koffie om 9u30 in plaats van 05u30. Lees ik m’n krant rond 10u00 in plaats van niet. En verspeel ik lekker veel tijd aan nutteloze mails en ‘triviale’ websites, waaronder Facebook.
Mag ik!?

Wel, dan geef ik U hierbij graag nog eens enkele (indrukwekkende) cijfers. Volgende ‘figuren’ hebben op Facebook reeds deze hoeveelheden ‘fans’ (mensen die het dus interessant en de moeite vinden zich op Facebook aan te klikken als ‘fan’ waarna ze terechtkomen in een ‘groep’ van ‘gelijkdenkenden’ zeg maar):

Calimero: 26.420 fans
Where’s Wally?: 309.883 fans
Top Gear (het TV-programma): 460.895 fans

En deze is een zeer ‘mooie’: French Kiss : 60.218 fans.
Jaja, de tongzoen – dus niet een persoon of ding, maar een kus – heeft meer fans dan Calimero! Waar gaan we naartoe…
“Zij kussen groot en ik kus klein, dat is niet eerlijk!”

Dat is nu net waarnaar iedere KKMO moet streven: groepsgevoel, het wij zijn ‘merk X’ gevoel. Merkbeleving. Een gemeenschap op gang brengen. Moet dat op Facebook? Of op LinkedIn? Of..? Nee hoor, integendeel. Maar het is wel iets waaraan je bijna dagelijks moet werken. Je moet dat ‘voeden’. Dat kan via een boeiende website, leuke nieuwsbrief, een blogpagina, opendeurdag en/of ander evenement, een klantenkaart, … Zorg er in ieder geval voor dat men blij / fier / trots / enthousiast / benieuwd is over en rondom U / Uw merk (product/dienst)! Dat er wat te beleven valt! Want… die fans, dat zijn Uw gedroomde en gratis reclamemakers!

Weet je, ik ga een fanpagina oprichten voor BackBone media, of neen nog beter, voor mezelf! Vergezeld van een foto van hoe ik er op dit ogenblik uitzie: in pyama, slurpend aan de koffie, met prut in de ogen, en kort geknipt haar dat wonderwel toch nog door elkaar is komen te liggen…

Mag ik!?

Tags: , , , , , ,

Geef een reactie

