KKMO’s, ik hou van jullie!

Van 1 tot en met 15 september lees je op de voordeur van BackBone media: Jaarlijkse Vakantie!
Ja hoor, vakantie met een hoofdletter. Want respect, dat moet je er voor hebben. Net als voor U.

Een bloggende mens moet tijdens de vakantie de traditionele knoop doorhakken: blog ik verder of hou ik een blog-stop? Wat een blogemma he?! Maar na een uitstapje gisteren, en vandaag vele kilometers op m’n Harley Trapson te hebben doorgebracht in Zeeuws-Vlaanderen, leek het me een fijn ogenblik – tijdens m’n aperitief (een Ricard, uiteraard!) – om m’n Google Reader te doorbladeren, op zoek naar leuke en/of verrijkende nieuwtjes.

Vreselijk! Enkele dagen m’n ‘reader’ niet meer bezocht en de ‘unread messages’ springen me om de oren!
Maar in deze blog laat ik al die interessante berichten voor wat ze zijn en deel ik graag met jullie volgend triviaal weetje: zoekopdrachten – op het web – zijn blijkbaar vaak letterlijke vertalingen van mensen hun gedachten en/of behoeften! Zo simpel is dat!
In het dagelijkse rapportje, van de BackBone media blog, las ik dat onze bezoekers die dag aan de hand van volgende zoekopdrachten bij ons belandden:

zoek Bezichtigingen
firmanaam kiezen 1 Meer statistieken
uitleg social media 1 Meer statistieken
hoe adverteer ik 1 Meer statistieken

Kan het nog mooier? Kan het nog meer “Het Leven Zoals Het Is – KMO” zijn? Ik denk het niet.
Toen ik deze kader met de zoekresultaten van die dag las, dacht ik: dit is een prachtige momentopname van “De KMO met zijn vragen en behoeften op het internet”! Een firmanaam kiezen, weten wat met ‘social media’ bedoeld wordt en tot slot zich afvragen hoe men best adverteert.

Typisch KMO. En o zo mooi. Een glimlach verscheen me op het gelaat. Ziedaar waarom ik zo van (K)KMO’s hou! Recht voor de raap, doelgericht op hun eindbestemming afgaan en het tevens eenvoudig formuleren! Geen duur geblaat, geen over ’t paard getilde woorden. Niks van!

I love it!!!

Tags: , , , , , , ,

Geef een reactie

