‘Hard sales’ is dood, lang leve de ‘softies’!

Hoe stellen we ons op naar de klant toe? Hoe gedragen we ons? Welke aanpak? Rammen we het door de strot, nuttig of niet? En moeten we daarbij een onderscheid maken tussen het verkopen van goederen en het aan de man brengen van diensten? Ik denk het niet.

Net zoals de kruidenier om de hoek stilaan opnieuw terrein wint van de supermarkt, zo wint ‘soft sales’ het van ‘hard sales’. Advies geven, de klant bij de hand nemen en leiden doorheen alle mogelijkheden. In de plaats van de klant denken, werkelijk begaan zijn met haar/hem! Daar draait het om! Visie, geduld en lange termijn zijn cruciale woorden. En laat dat nou net woorden zijn die al jaar en dag ingebakken zitten bij iedere goed functionerende (K)KMO!

Nonkel Bob zou het graag horen: “Vrolijke vrienden dat zijn wij!”

Tags: , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: