Waar oud nieuws nieuw is…

Netwerken op het internet, sociaal wezen via dingen als Facebook enz. Mooi hoor. Maar vreselijk tijdrovend en in verhouding tot de gespendeerde tijd zeer verlieslatend! Dus nam ik me voor om slechts eenmaal per week te bloggen. Helaas, met het nieuwsberichtje dat zonet in m’n inbox belandde kan ik niet wachten tot woensdag.

Het persbericht meldt me dat Jupiter Research vaststelt dat “de impact & efficiëntie van e-mail marketing beïnvloed wordt door andere interactieve activiteiten waaronder SMS, IM, mobiele telefonie en ‘social networking’.” Anders geformuleerd: men stelt dat nieuwe vormen van interactieve communicatie een negatieve invloed hebben op het gebruik van e-mail. Hangt ervan af waar & wie! – dacht ik meteen.
In dat rapport doet men het voorkomen dat e-mail en sociale netwerk websites concurrentie voor elkaar vormen. Niet altijd! – antwoordde ik m’n computerscherm. En zeker niet in het KMO-land genaamd België, waar ondermeer sociale netwerk websites op KMO-professioneel vlak nog maar in hun kinderschoentjes staan.

Wat heden voor grote bedrijven oud nieuws is, is doorgaans voor KMO’s (gloed)nieuw! Zulke algemene (Amerikaanse!) stellingen worden in de toekomst dus beter wat meer gespecifiëerd of gefilterd. Alvorens onze (K)KMO-ers dit lezen en het voor hun waarheid aanzien…

Tags: , , , , , , , ,

Geef een reactie

