Wees je eigen CRM-pakket!

Eergisteren op bezoek geweest bij een gezonde KMO met uitbreidingsplannen. De man wenst z’n dienstenpakket uit te breiden en dat met behulp van een website en een e-mailcampagne te communiceren naar bestaande en potentiële klanten toe. Tot dusver een ‘klassiek’ verhaal.
“Ja allemaal goed en wel, die e-mailing. Maar hoe kom ik aan e-mailadressen?!” denkt hij plots luidop, sippend aan z’n glas Cola. “Wees je eigen CRM-pakket!” luidde m’n antwoord.

Dat je (nog) niet over e-mailadressen van potentiële klanten (lees prospecten) beschikt, begrijpen we. Maar een onvolledige adressenlijst van je bestaande klanten? Neen, onaanvaardbaar!🙂 Vaak beschouwt men het bijwerken van de adressenlijst als puur tijdverlies. Jammer. Je kan tijdens de vakantie toch niet alle dagen in het zwembad liggen plonsen, toch? Dus kruip af en toe eens achter de PC en controleer de adresgegevens van al jouw contacten. Je ziet nog geen e-mailadres in de adresfiche staan? Vraag hen ernaar!

Doe alvast zelf ook wat aan Customer Relationship Management! Succes!

Tags: , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: