Join the group of group joining ‘joiners’!

We hadden het in eerdere ‘posts’ al over Facebook, een hoofdzakelijk ontspanningsgerichte, sociale netwerk website. Eén van de meest bekende, zakelijke netwerk websites is LinkedIn (www.linkedin.com).

Ieder geeft zijn/haar invulling in het gebruik van zulke dingen. Mij gaat het vooral om semi-automatisch gegevensbeheer van m’n contacten. Simpel gezegd: verandert iemand van adres/job/telefoonnummer/enz. en geeft die persoon dat in in zijn/haar LinkedIn-profiel, dan komen die nieuwe gegevens automatisch bij mij terecht via de LinkedIn nieuwspagina. Het enigste wat ik dan nog moet doen, is zijn/haar visitekaartje even opnieuw ‘downloaden’ en opslaan in m’n eigen Outlook, in m’n reeks van adreskaartjes. Vandaar dus: semi-automatisch. Waarschijnlijk verre van de meest ideale gebruikswijze.

Maar het ‘vervoegen’ van groepen, op LinkedIn, dat snap ik niet goed. Zal wel aan mij liggen, ongetwijfeld. Ja goed, de daad op zich begrijp ik uiteraard wel. Je bent bijvoorbeeld ijsverkoper en ‘vervoegt’ dus de LinkedIn-gemeenschap (oftewel groep) van ‘Europese ijskreem professionals’. Maar om het op z’n Mitterand’s te zeggen: “Et alors?!” Het officiële antwoord hierop luidt dan: “Je kan ervaringen delen, meningen uitwisselen, brainstormen, communiceren onder gelijkgezinde en/of gelijkgestemde professionals.” … “Et alors?!” Om dan nog te zwijgen over de grootte van die platforms. Wat vindt U bijv. van deze : European advertising professionals? Klinkt nog aannemelijk, zegt U? Ja, voor de Benelux marketing directeur van Procter & Gamble vermoedelijk wel ja. Maar voor een marketingverantwoordelijke van een KMO met 55 werknemers ook? Kom nou seg!

Zal ik effe tegen het zere been schoppen? Dat dient vaak maar één doel: “Kijk eens mama: zonder handen!”. Pochen, stoeffen, ‘showen’. Lucht maken zonder meer. Want iedere keer iemand een dergelijke groep vervoegt, komt dat in de nieuwspagina’s van alle met die ene persoon verbonden contacten. Het mooiste van al? Het zijn meestal ook net die personen die klagen dat ze “zo weinig tijd hebben, zulke lange uren kloppen en een vreselijk vermoeiende job hebben” die het grootst aantal ‘groups’ joinen… Want ‘tijd tekort hebben’ is ook ‘hot’ en chique!

Ik ga een ‘group’ starten: the European group joining lookalikes professionals.
Do join us! …

Tags: , , , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: