.vla of .be?

Temidden het nieuws dat me ook vandaag weer overspoelt, lees ik: “De Vlaamse regering bekijkt of ze domeinnamen eindigend op .vla kan laten registreren als alternatief voor de bestaande webadressen eindigend op .be. Dat heeft minister-president Kris Peeters (CD&V) gisteren laten weten aan Vlaams parlementslid Mark Demesmaeker (N-VA).”

Maingain zou stellen dat dit een pure daad van internetseparatisme en extensieracisme is? Dat drietal weerspannige Brusselse randburgemeesters (excusser voor deze laag bij de grondse maar o zo leuke schrijfspeling overigens) zou dit een daad van domeinnamenoorlog noemen? Veel kans toe.🙂

Maar ligt U, ik, een Vlaming of een Waal hiervan echt wakker? Ik durf het te betwijfelen, weet U. Mijn mening als ik zoiets lees: trivialer kan haast niet!

Voor alle duidelijkheid, ik ben verre van radicaal, laat staan een separatist. Maar “BHV” splitsen en daarmee simpelweg de Wet toepassen, daar lukken we met z’n allen niet in. Echter troost o troost, want onze eigen extensie hebben we binnenkort wel! … … Waw…

“Ze zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse leeuw, zolang de leeuw kan surfen, zolang hij .vla heeft!…”

Tags: , , , , , , , ,

EĂ©n reactie to “.vla of .be?”

  1. Anne-Sophie Says:

    Ik denk dat dit initiatief tot onnozele sites gaat leiden :

    http://www.vanille.vla
    http://www.koeien.vla
    ..

    Alhoewel je ook kan klagen over :
    http://www.micro.be
    http://www.amoe.be

    Ik vrees dat het allemaal wat met de haren getrokken is. Ik denk dat ze gewoon via een subtiele manier – die gezien de politieke perikelen nu erg veel opvalt in alle komkommernieuwtjes – meer domeinnamen willen bijmaken, omdat de .Be’tjes stilletjesaan volgeboekt geraken🙂

Geef een reactie

