Online reclame, weer wat onderzoeksresultaatjes

Onze planeet telt vele onderzoeksbureaus. Eéntje daarvan is IDC. Zij komen op de proppen met wat nieuw cijferwerk:
Online reclame zal in West-Europa tegen 2011 goed zijn voor 18,2% van de totale reclamebestedingen, waarbij het stelt dat de wereldwijde online reclamebestedingen zullen stijgen tot 62,5 miljard USD, wat maakt dat de markt in 2011 meer dan 106 miljard USD zal vertegenwoordigen.
In percentages uitgedrukt, becijferden zij dat ‘online’ dit jaar 10% zal uitmaken van de mediabestedingen en in 2011 reeds 13,6% zal halen.

Het kopen van advertenties op trefwoorden zal goed zijn voor meer dan een derde van de online bestedingen, aldus nog IDC. Display advertising voor meer dan 20% en online zoekertjes om en bij 19%. Verder stipuleert IDC nog dat zij een sterke groei verwachten in de groep van de ‘rich media’ advertenties, zijnde een jaarlijks gemiddelde groei van 50%.

Qua markten noteren zij de sterkste groei in Centraal- en Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. De oostelijke en centraal gelegen Europese landen zullen een gemiddelde jaarlijkse groei kennen van 42,1%, de MEA-regio 29,8%.

De grootste winst inzake het percentage dat de online reclame uitmaakt in vergelijking met de totale reclamebestedingen is evenwel voor West-Europa waar de online bestedingen tegen 2011 goed zouden zijn voor 18,2%. In de VS zal dit ‘slechts’ 14,6% zijn.

De belangrijkste sectoren voor online reclame in 2008 tenslotte: ‘volwassen’ content en gokken, informatie, elektronica en computers.

Tags: , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: