Kant, ik ben de klos

“Schrijnwerkerij Vertommen, het betere maatwerk”

Een goede firmanaam kiezen is niet eenvoudig. Wanneer in dit geval Dhr. Vertommen schrijnwerker is, ligt het voor de hand dat hij zou kiezen voor “Schrijnwerkerij Vertommen”. Tenzij hij origineel uit de hoek wenst te komen en misschien wel kiest voor “Hamer & Zaag Vertommen” (aangezien zijn vrouw toch ook mee in de zaak zit).

Dan komt het er nog op aan een degelijke ‘baseline’ te vinden. Pas op, niet dat dat verplicht is hoor, integendeel! Maar mensen hebben steeds meer de neiging een slogan aan hun firmanaam te koppelen. “Het betere maatwerk”, de ‘baseline’ voor Dhr. Vertommen, is veel te algemeen. In theorie zou de ‘baseline’ enkel en alleen van toepassing mogen zijn op jouw product, op jouw firma.

Aan algemene en dus ‘foute’ slogans geen gebrek in onze fantasie. “Zwoele Natasja, het betere handwerk”. Of voor een Brugse kantklosser, “Annemarie Van Daele, het betere kantwerk”, enzovoort.

Persoonlijk zijn wij fan van de verduidelijkende ‘baseline’. Bijvoorbeeld de onze (puur toeval hoor!): BackBone media – Marketing & Communicatie voor de Vlaamse KMO.

Eén ding is zeker, verknoei je jouw keuze van firmanaam en/of ‘baseline’, dan ben je … de klos!

Tags: , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: