Hoe adverteer ik als KMO?

“Reclame maken? Nee daar steek ik m’n zuurverdiende centen niet in, dat is weggegooid geld!” …
Stel nou even dat U na 5 minuten – meer tijd heeft U niet nodig om zelf te ontdekken wat we tegenwoordig verstaan onder ‘adverteren’ en wat dat U oplevert – zich vervolgens de hamvraag stelt: “HOE adverteer IK optimaal?”

Of U nou een KMO of een grote firma bent, algemeen maken we een onderscheid tussen ‘imago’ en ‘interactie’ of ook wel ‘respons’ genaamd. Alleen, een KMO kan zich doorgaans zowel qua tijd als qua geld geen imago-aanpak veroorloven. De KMO kiest dus best voor de ‘interactie’.

Even van beiden zowel de voor- als de nadelen op een rijtje zetten?
Imago? Dat duurt lang, want je bouwt een ‘band’ met Uw prospect en/of klant. Je bekomt stilaan een welbepaald imago. Er zijn helaas een tweetal nadelen aan verbonden: je moet meermaals adverteren alvorens kans op succes en je kan eigenlijk het effect ervan, het resultaat, niet of heel moeilijk inschatten.
Speel je op de interactie daarentegen, dan kan je per definitie de resultaten van jouw adverteren wél meten. Bij het lezen, zien en/of horen van jouw advertentie ‘kan’ de lezer niet passief blijven, vaak is er te ‘bekomen’, iets te ‘halen’ voor hem/haar wanneer hij/zij reageert op jouw advertentie.

Bij beiden heb je dus – uiteindelijk – een ‘band’ met de prospect/klant. Beide manieren bekomen die ‘band’ echter telkens op hun eigen, aparte wijze. Al naargelang wat je op het oog hebt en wie je bent – KMO of grote adverteerder – kies je voor één van beiden.

De KMO’s? Die gaan best voor (inter)actie, voor de vraag om respons. Meetbaar en snel, wat wilt een KMO nog meer?! 

Tags: , , , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: