Het mannelijk zaad op het platteland…

Ik ben zeer bezorgd, beste lezer. Ik vrees deze nacht wakker te liggen, de slaap niet te kunnen vatten. Deze ochtend werd ik getroffen door een zeer onheilspellend bericht: het mannelijk zaad op het platteland moet de duimen leggen voor het stedelijk mannelijk zaad als het komt op kwaliteit en het ejaculaat!!! Jawel, we hebben het hier over ondermeer… het ejaculaat! Het wat?!?! …
Laat één ding duidelijk wezen: ik kijk de komende ochtenden tijdens m’n ontbijt – of wat daarvoor moet doorgaan – niet naar de herhalingen van het .. ‘kwaliteitsjournaal’ op Eén. Het verlof staat nog maar voor de deur en het is duidelijk al pruimentijd, of beter gezegd in dit geval: het is al naar de kloten! (letterlijk, deze keer)

Overinformatie en open deuren zó hard intrappen dat je lies er dagen later nog van kermt! – denk ik dan.
1. Overinformatie:
Wat ben ik nou met de mededeling dat ik – ja, ik woon op het platteland, in een gemeente met oude dorpskern zo mooi geconserveerd dat Pastoor Munte nog ieder ogenblik om de hoek gewandeld kan komen – en meer bepaald m’n mannelijk zaad onze woonplaats en vooral de bodem, lucht en naburige, terroristische organisaties, beter bekend onder de naam landbouwers, te vrezen hebben?
2. Heb ik een duur betaald en langdurig onderzoek nodig van een stel buisjeswerkers aan de universiteit van Gent om me te vertellen wat ik enkel en alleen met m’n boerenverstand zelf ook al kan raden? Iedere bewoner op het platteland weet dat je moet opletten met de huidige boer en vooral diens ‘producten’. Iedereen weet dat roken slecht is voor je longen en de longen van anderen. Iedereen kan raden dat al die draadloze toestanden meer onzichtbare kabels en dus stralingen met zich meebrengen. Iedereen weet dat je dus je GSM-toestel beter niet vaak aan je hoofd of in je broekzak houdt – kan het nog ironischer, waar moet je die dan nog wel ‘houden’ (lees: steken)? – en iedereen weet dat als je in de stad woont de kans op luchtverontreiniging groter is. Gezond boerenverstand oftewel logisch denken! Maar is dat een reportage van 5 minuten waard? En trouwens, ’t eerste wat jullie allemaal doen als jullie wat onkruid in jullie tuinen of op jullie tuinpaden ontdekken? Heupla, liever wat herbiciden spuiten dan me moe te maken met een ouderwetse hak! De hypocrisie…

Vroeger, in een kwaliteitswedstrijd, won een boerenkool het van een ingevrozen, ingevoerde kool.
Tegenwoordig verliezen de boerenkloten het van de stadse kloten… De wereld is gek, nu wij nog…
A horse, a horse, my kingdom for a … healthy ‘ejaculaat’!

Tags: , , , ,

Geef een reactie

