Online in stijgende ‘line’

Deze week lijkt onze telex alleen maar ‘online’ nieuwtjes te spuwen! Allemaal goed nieuws:

Een recent onderzoek toont aan dat in Groot-Brittanië het internet de TV inhaalt als meest gebruikte reclamemedium. En waar stijgers zijn, zijn ook dalers. Print, meer specifiek de kranten, deelt in de klappen. Benieuwd of die wind zal overwaaien…

Test-Aankoop, Vergelijk.be en FOD Economie melden ons dat de Belgische online klant de binnenlandse webwinkels betrouwbaarder vindt dan de buitenlandse. Hoe weten ze dat? Simpel, het aantal klachten over buitenlandse webwinkels vormt een duidelijke meerderheid. Vertrouwen blijft ook op het internet reuzebelangrijk bij de aankoop. Is dat nou niet vertederend? De wereld ligt aan z’n voeten, toch koopt de Belg lokaal, ook en zelfs vooral op dat internet.

Tot slot nog een drietal berichten over de spelers op dat internet:

– Zo stelt Pub Magazine vast dat bij de Belgische reclamebureaus de online spelers het snelst groeien.
– De zakelijke ‘social networking’ website LinkedIn is qua aantal leden kleiner dan bijvoorbeeld de ‘vriendschappelijke’ Facebook maar wordt heden – aldus eigen berekeningen weliswaar – gewaardeerd op een totaal van +/- 1 miljard USD.  LinkedIn blijkt immers heel wat rendabeler te zijn en haalde recent dan ook een bijkomende 53 miljoen USD op uit hun laatste investeerdersronde.
– Microsoft groepeert sinds kort al haar (digitale) reclame- en uitgeversdiensten onder de nieuwe naam Microsoft Advertising. Nieuwe naam, nieuw logo en dus ook een nieuwe website. Computerfabrikantje Microsoft wenst in de toekomst een belangrijkere rol te spelen in de markt van de reclame. Ze is ervan overtuigd dat binnen enkele jaren meer dan 20% van haar inkomsten daaruit afkomstig zullen zijn.

Tags: , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: