‘Social media’ versus ‘advertising’

Oftewel: Sociale media versus adverteren.
Voor alle duidelijkheid: ‘Social Media’ is de verzamelnaam voor online marketinginstrumenten zoals web 2.0, e-nieuwsbrieven, bedrijfsblogs, webvideo of netwerksites als LinkedIn
‘Adverteren’, dat is ons allen bekend.

Eigenlijk is het geen ‘versus’-verhaal maar is het ene een alternatief voor het andere. Nu meer dan ooit!
Dat is één van de talrijke conclusies die men trok op het ‘Social Media Event’ op 12 juni te Utrecht.
De grote marketers weten dat al lang, zegt u? Neen, fout. Zie onze eerdere blog “Internetcommunicatie” van 20 juni. En de KMO’s? Oei oei… Want zij hebben zo mogelijk nog meer info nodig alvorens ze kunnen oordelen over het nut van ‘social media’ voor hen. Daarop kunnen we niet genoeg hameren: voorlichting. Niet de bloemetjes en de bijtjes hoor! Maar ‘digitale voorlichting’, noemen wij het graag. Dat is onze uitdaging! Want wanneer je daarin lukt, wanneer de KMO er de meerwaarde van inziet, dan ben je zijn/haar partner voor de daaropvolgende jaren zonder nog één enkele offerte te moeten indienen. Iets waar de ‘big boys’ alleen maar van kunnen dromen… Een partnership met de klant is van dan af als een relatie: af en toe eens een fikse discussie maar als het goed zit zonder al teveel moeite gezellig samen oud worden!

Tags: , , , , , , ,

2 Reacties to “‘Social media’ versus ‘advertising’”

  1. Yves De Wolf Says:

    Mooi…veel succes!

  2. Geef ’social media’ tijd & geef de gebruiker uitleg! « BackBone media Says:

    […] We schreven er al eerder over, alvorens die Leads United resultaten over ’social media’ bekend raakten… https://backboneblog.wordpress.com/2008/06/21/social-media-versus-advertising/  […]

Plaats een reactie