Internetcommunicatie

Ik wil wel, maar ik luk er niet in: alle boekjes lezen die bij ons thuis op de livingtafel belanden. Die hoop groeit sneller aan dan dat ik alles kan lezen! Het is een complot!
Gaat dat dan online vlotter? Nee hoor, de online stroom aan nieuwsberichten, allen schreeuwend dat ze de grootste primeur zijn, van staatsbelang, gaat zo mogelijk nog sneller. Dingen zoals een ‘reader’ – ik koos voor de Google Reader – geven wel een beter overzicht, maar lezen, dat moet je nog steeds zelf doen.
Mocht je alles lezen wat je binnenkrijgt aan ‘mogelijk nuttige’ of ‘mogelijk belangrijke’ info, je zou niet meer komen tot werken, wassen, plassen, strijken, slapen…

Bij een recente tas koffie, nam ik eindelijk nog eens wat lectuur erbij, één van de recente PUB magazines. Ik las het voorwoord. Zonder spijt! Mark Anthierens gaf zijn nabeschouwing over het CCB-gala te Knokke. Hij had er ondermeer geboeid geluisterd naar Guillaume Van der Stighelen en een andere creatieve ‘pief’. Deze laatsten hadden het over ‘internetcommunicatie’: “..dat internet geen medium is maar een volledig nieuwe wereld met zijn eigen kanalen en wetmatigheden en dat die dus ook niet als klassiek medium moet gebruikt worden. Wat meestal nu nog wel gebeurt omdat de huidige marketing managers er nog altijd niet mee vertrouwd zijn.”
En het wordt nog beter en levensechter met z’n vervolgzin: “..wie nog niet in termen van internetcommunicatie denkt, is hopeloos gedoemd om te verdwijnen.”
Ik ken een paar bureaus, een hele hoop marketers en ander middenkader die dit hopelijk ook bij hun tas koffie lazen…
Zoniet: redden wie zich redden kan, vrouwen en kinderen eerst!

Tags: , , , ,

Geef een reactie

