E-mail & online; “big buzzinezz, mijn gedacht!”

We krijgen van onze zeer gewaardeerde partner EmailGarage deze week twee interessante berichten binnen.
Eéntje bespreekt de resultaten van een onderzoek dat peilde naar welke communicatiemiddelen de Amerikaanse internetgebruikers verkiezen. Twee op drie verkiest – zo blijkt – voor geschreven communicatie e-mail boven ‘instant messaging’ en/of sms.
Het andere bericht meldt dat volgens IAB-onderzoeken het Europees online adverteren in één jaar tijd met 38% groeide. Daarmee beent Europa de USA razendsnel bij.

Talrijke marketers noemen dit ‘old news’, vermoed ik. “Enkel en alleen bevestigingen van wat we al wisten”, zouden ze mij antwoorden. Klopt! Maar dat betekent niet dat dergelijke resultaten niet meer belangrijk zijn. Integendeel! Dergelijke cijfers, uit geloofwaardige, neutrale onderzoeken, zijn broodnodig om de twijfelaars onder de Vlaamse KMO’s over de streep te trekken. Om hen te overtuigen van de meerwaarde die internet hen biedt voor zowel ‘communicatie’ als ‘adverteren’ en dus ‘verkopen’.
En die twijfelaars vormen nog steeds de meerderheid. We mogen daarbij niet uit het oog verliezen dat de KMO-sector één van de belangrijkste spelers, ja zelfs dragers, in onze economie vormt!

De KMO moet tijd gegund worden en voldoende advies gegeven worden. De ene KMO is overigens de andere niet. Voor de ene KMO is een online shop ‘keinuttig’, voor de andere KMO is het puur tijd- en geldverlies. Nieuwsbrieven en andere e-marketing items betekenen een ‘boost’ van het zakencijfer voor KMO A maar voor KMO B een irritatiefactor bij z’n klanten. En zo kunnen we nog wel even doorgaan…
Het is vooral belangrijk dat de KMO-er aan de hand van meetbare resultaten zelf de meerwaarde(s) van die ‘nieuwe dingen’ kan zien, het liefst in de 70-groep van zijn boekhouding; zijn omzet dus!

Maar deze twee onderzoeken bewijzen het nog maar eens: het is nu de hoogste tijd om internet/online mee te durven opnemen in het jaarlijkse commercieel plan, beste KMO-er!

Hartelijke groeten, BBm-er Laurens

Tags: , ,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: